اینجا کربلاست

اینجا کربلاست
پیام های کوتاه
کلمات کلیدی
پربیننده ترین مطالب
آخرین نظرات
نویسندگان

فضیلت کربلا و زیارت امام حسین

چهارشنبه, ۱۳ آذر ۱۳۹۲، ۰۸:۰۵ ب.ظ

 

عبدالله ابن ابی یعفور گفت : از حضرت اباعبدلله شنیدم که به شخصی از دوستانش فرمودند: فلانی به زیارت قبر ابی عبدلله می روی؟ ... به خدا سوگند اگر من فضیلت زیارت آن حضر ت و فضیلت قبرش را برای شما بازگو کنم به طور کلی حج را ترک کرده  و احدی از شما دیگر به حج نمی رود... خداوند متعال به واسطه فضیلت قبر آن حضرت کربلا را حرم امن و مبارک قرار داد پیش از آنکه مکه را حرم امن قرار نماید.

ابن ابی یعفور می گوید، به محضرش عرضه داشتم: خداوند متعال حج و زیارت بیت الله  الحرام را بر مردم واجب کرده ولی زیارت قبر امام حسین را بر مردم واجب نکرده است، پس شما چطور چنین می فرمایید؟

حضرت فرمودند: اگر چه همین طور است ولی در عین حال خداوند متعال فضیلت زیارت آن حضرت را این گونه قرار داده است. مگر نشنیده ای کلام امیرالمؤمنین  را که فرمودند: کف پا سزاوارتر است به مسح نمودن از ظاهر و روی پا، ولی در عین حال حق تعالی مسح روی پا را بر بندگان واجب کرده است؟ و نیز مگر نمی دانی اگر حق تعالی موقف (محل محرم شدن) به خاطر شرافتی که در حرم است افضل و برتر بود ولی خداوند متعال آن را در غیر حرم قرار داده است.

عمر بن ثابت از پدرش از حضرت ابی جعفر نقل می کند که فرمودند: ...حق تبارک و تعالی آن را (کربلا) با فضیلت ترین زمین های بهشت قرار داده است.
  • رضا نودهی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی