اینجا کربلاست

اینجا کربلاست
پیام های کوتاه
کلمات کلیدی
پربیننده ترین مطالب
آخرین نظرات
نویسندگان

۴ مطلب در آذر ۱۳۹۲ ثبت شده است

 

عبدالله ابن ابی یعفور گفت : از حضرت اباعبدلله شنیدم که به شخصی از دوستانش فرمودند: فلانی به زیارت قبر ابی عبدلله می روی؟ ... به خدا سوگند اگر من فضیلت زیارت آن حضر ت و فضیلت قبرش را برای شما بازگو کنم به طور کلی حج را ترک کرده  و احدی از شما دیگر به حج نمی رود... خداوند متعال به واسطه فضیلت قبر آن حضرت کربلا را حرم امن و مبارک قرار داد پیش از آنکه مکه را حرم امن قرار نماید.

ابن ابی یعفور می گوید، به محضرش عرضه داشتم: خداوند متعال حج و زیارت بیت الله  الحرام را بر مردم واجب کرده ولی زیارت قبر امام حسین را بر مردم واجب نکرده است، پس شما چطور چنین می فرمایید؟

حضرت فرمودند: اگر چه همین طور است ولی در عین حال خداوند متعال فضیلت زیارت آن حضرت را این گونه قرار داده است. مگر نشنیده ای کلام امیرالمؤمنین  را که فرمودند: کف پا سزاوارتر است به مسح نمودن از ظاهر و روی پا، ولی در عین حال حق تعالی مسح روی پا را بر بندگان واجب کرده است؟ و نیز مگر نمی دانی اگر حق تعالی موقف (محل محرم شدن) به خاطر شرافتی که در حرم است افضل و برتر بود ولی خداوند متعال آن را در غیر حرم قرار داده است.

عمر بن ثابت از پدرش از حضرت ابی جعفر نقل می کند که فرمودند: ...حق تبارک و تعالی آن را (کربلا) با فضیلت ترین زمین های بهشت قرار داده است.
  • رضا نودهی


در روایت است: زیارت امام حسین موجب زیادتی عمر و حفظ و صیانت جان و مال بوده و سبب فزونی روزی و رهایی از سختی ها و برآوردن حاجت است.

 

امام باقر فرمود: توصیه و امر کنید شیعیان ما را که به زیارت قبر امام حسین حرکت کنند، زیرا زیارت حسینی مایه ی زیادتی در رزق و عمر طولانی و رفع سوء و بدی خواهد بود،ْ بلکه به زیارت حسین رفتن بر  هر مؤمنی که به امامت او معترف است، یک فریضه است.

 

امام صادق فرمود: ای عبدالمک هرگز زیارت امام حسین را ترک مکن و بلکه اصحاب و یارانت را به این مسئله توصیه و امر بکن، خداوند در سایه زیارت حسین عمر تو را طولانی و رزقت را فراوان می کند و حیات و ممات تو را با سعادت قرین می گرداند و تو را در زمره ی سعادتمندان محسوب می کند.

 

به امام صادقعرض کردند: کمترین اثری که برای زائر قبر امام حسین چیست؟ فرمود:

 « کمترین اثرش این است که خداوند متعال او و خانواده و مالش را حفظ می کند تا به سوی اهل خویش بازگردد، و چون روز قیامت فرا رسد، خداوند حافظ او خواهد بود. »

 

امام صادق به ابو صباح کنانی فرمود:

« همانا نزد شما قبری است که هیچ فرد پریشانی نزد او نمی رود مگر آنکه خداوند از او پریشانی را دفع نموده و حاجتش را بر آورده می نماید، و همانا نزد او چهار هزار فرشته هستند که از هنگام شهادتش آشفته و غم آلود تا روز قیامت بر او می گریند. هر کس او را زیارت کند، وی را تا خانه اش بدرقه می کنند، و هر که مریض شود به عیادتش می روند و هر که بمیرد جنازه اش را تشییع می کنند. »

  • رضا نودهی


امام باقر فرمود: هر که حسین را در روز عاشورا زیارت کند به گونه ای که نزد او گریان شود، خداوند را ملاقات کند در حال که ثواب یک میلیون حج و یک میلیون عمره و یک میلیون جهاد که ثواب هر حج و هر عمره و هر جهاد مانند ثواب کسی باشد که با پیامبر و ائمه اطهار حج و عمره و جهاد نموده باشد، راوی گوید: عرض کردم: فدایت شوم، ثواب کسی که در شهرها و نواحی دور می باشد و نمی تواند در آنروز به زیارت امام حسین بیاید چیست؟ حضرت فرمود:چون روز عاشورا شد به صحرا یا بر بلندی ، در خانه خود برود و در حالی که به حضرت اشاره می کند ، سلام  نماید و تلاش کند در نفرین بر دشمنان حضرت، سپس دو رکعت نماز بخواند و این کار را قبل از ظه انجام دهد، اهل خانه خود را نیز به گریستن بر حضرت دستور دهد، خود بگوید و جزع نماید، و اقامه عزا کند در خانه و یکدیگر را با حالت گریان ملاقات کنند، چون این اعمال را انجام دهند من ضامنم که خداوند متعال تمام این ثواب ها را به او بدهد، راوی عرض کرد :  فدایت شوم شما ضامن می شوید؟ حضرت فرمود : من ضامنم آن ثواب ها را، آنگاه حضرت پس از یاد دادن زیارت عاشورا فرمود: اگر این گونه حضرت را زیارت کنی ، همانند ملائکه ای که زائر حسین هستند ،حضرت را زیارت کرده ای و خداوند برای تو یک میلیون حسنه می نویسد و یک میلیون گناه  عفو میکند و یک میلیون درجه تو را بلند گردانده وهمانند کسی باشی که با امام حسین شهید گشته ودر مقامات  بلند ایشان شریک میشوی.

در ادامه حضرت فرمود: ای علقمه اگر بتوانی هر روز حسین را اینگونه زیارت کنی انجام ده که برای تو تمام آن ثواب ها خواهد بود.

 

امام صادق فرمود: کسی که در روز عاشورا امام حسین را زیارت کند بهشت بر او واجب می شود.

 

امام رضا فرمود: همانا گریستن بر امام حسین گناهان بزرگ را نابود می کند.

 

امام صادق فرمود: کسی که روز عاشورا قبر امام حسین را زیارت نماید در حالی که حق او را بشناسد همانند آن است که خدای را در عرش او زیارت کرده است.
  • رضا نودهی


آمرزش گناه

جابر جعفی در ضمن یک حدیث طولانی از امام صادق روایت کرده است که فرمود:

"چون از نزد قبر حسین بازگشتی، ندا کننده ای تو را ندا می دهد که اگر آن را می شنیدی، تمتم عمکر را نزد قبر شریف حسین اقامت می گزیدی. آن منادی می گوید: خوشا به حال تو ای بنده خدا که سود فراوان بردی و به سلامت ( در دین) دست یافتی. عمل از سر بگیر که گناهان گذشته ات آمرزیده شد."
  • رضا نودهی